Hej
Jag vill säga upp funktionen Storegate Backup och undrar om jag behöver göra något mer än att bocka ur rutan Storegate Backup under Funktioner i min användarprofil? Jag verkar i alla fall inte kunna logga in i Storegate efter att ha gjort det.
Hälsningar
Ulrika Bengtsdotter Lind
Löst! Gå till lösning.
Ja, det stämmer att du avslutar tjänsten genom att avmarkera Storegate Backup under Funktioner i din användarprofil på spiris.se. Att du inte längre kan logga in hos Storegate efter att du gjort detta tyder på att tjänsten har avaktiverats.
När tjänsten avslutas raderas den lagrade datan hos Storegate automatiskt, så om du inte längre kommer åt kontot kan det innebära att avslutet redan har gått igenom fullt ut. Jag kan däremot inte se statusen för tjänsten från vår sida.
Om du vill kontrollera exakt status eller har frågor kring eventuell lagrad data rekommenderar vi att du kontaktar Storegate direkt på 08-411 55 66.
Glad sommar och välkommen tillbaka till forumet framöver 🌻
Toppen!
Jag hade inte hunnit lagra någon data, då vår IT-support ska försöka skapa en automatiserad lösning för säkerhetskopiering av våra data.
Glad Sommar! 🌺
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.