Hej1
Jag upplever att jag har ett behov av att under "Leverantörsfakturor" se om en levfaktura är skickad till betalning.
Jag förstår att jag kan sortera på förfallodatum på fakturorna men skulle då behöva veta vilka som redan är skickade för betalning utan att behöva växla till "Betalningar".
Eller finns det något annat sätt som jag kan se det på?
Mvh Jane
Ja, det finns i Visma Administration och där kan man även spärra fakturor så de inte blir skickade till betalning av misstag. Tyvärr finns inget ställe att se om en faktura är på väg eller inte i B&F. Man få ha en separat rutin för att komma ihåg det.
Mvh Lena
Jag har lagt in i Spiris att betalningar ska göras via filöverföring även om jag inte gör det, utan registrerar manuellt på banken. Då finns möjligheten att skapa en fil vilket leder till att det visas att fakturan är exporterad så att det är lätt att följa vilka som redan är reggade för betalning. Det är lite olika vilka banker detta fungerar för men det går till och med att skriva in en bank som kontot inte ligger i om en "riktiga" banks upplägg inte medger filbetalning. Fungerande work-around 😉
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.