Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
Ekonomikontoret On-line
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Spiris - e-ekonomi - adviser byråstöd - Nya versionen - bedrövlig att byta företag i e-ekonomi mm.

Hej Supporten

Nu har jag testat Adviser= Byråstöd och jobbar som redovisningskonsult. Nya versionen Siris e-ekonomi- Spris Byråstöd.

Den som har utvecklat att man ska logga in från Adviser för att byta kund i e-ekonomi måste ha dålig insikt hur byråer jobbar i programmet. Tidigare versioner kunden man enkel i e-ekonomi välja -kund företag - vilken och se vilka tjänster kunden har och hoppa snabbt mellan företag  till höger i e-ekonomi super bra. Men nu funkar inte den genvägen från e-ekonomi. Upplägget som är i dag om man jobbar som byrå att det inte går uppe i det högre krysset att välja olika kunden/företag/tjänster snabbt måste alltid hoppa tillbaka till start eller Adviser. Där ska jag leta upp samarbetet med e-ekonomi som jag har finns i översikten på max 3 st bolag. Måste in på kunden och leta upp vilka samarbeten man har . Detta leder till minst 20 klick för att byta kund.

Sitter man 20 kunder varje dag i realtid med bokföringen är detta frustrerande. Det var bättre med tidigare upplägg. Spar massor med klick och tid. Jämfört med Fornox byråstöd har man alla kunder i en lista som man får ha i ett annat fönster men det tar 20 klick mindre tid. Gör inte ett bra system e-ekonomi sämre med flera klick ha snabba genvägar så man slipper gå den långa vägen för att byta företag och tjänster från e-ekonomi.

Jobbat i 10 år med Adviser & E-ekonomi och jag hoppas många håller med mig som jobbar som redovisningskonsult eller revisior

3 SVAR 3
Anton Martinsson
CONTENT PRODUCER

Hej @Ekonomikontoret On-line

Tack för att du hör av dig och delar med dig av dina synpunkter! 

Vi har bestämt oss för att ta bort dropdown-menyn där du som byrå kunde välja dina egna program för att få en enhetlig navigation mellan våra olika funktioner.

Självklart vill vi att ni ska känna att det är smidigt att även i fortsättningen navigera mellan olika tjänster så vi tar era synpunkter med oss.

Det är en väldigt tidskrävande icke funktion som gör att man måste logga in hela tiden och gå tillbaka till en annan sida för att sedan välja byråfunktionen och sedan företaget men vill jobba men visst, vill ni försämra för byråerna så förstår jag att ni vill ha det så.

Carina Wesenlund-Jonsson
- din personliga redovisningskonsult

Hejsan @Carina Wesenlund-Jonsson,

Jag förstår känslorna och åsikterna. Uppskattar verkligen era synpunkter och för även det vidare organisatoriskt. Åsikterna är framförda dit de ska. Tack snälla, igen!