Hej, när jag ska skicka fakturor har jag upptäckt att som "vår referens" står en före detta anställd ifylld.
Då jag har många kunder är det lätt att glömma detta och jag vill få bort det utan att behöva kontrollera varje faktura i framtiden.
Hej @JbesEnt
Det förstår jag att du vill fixa till. Gå in under Inställningar - Företagsinställningar - Grunduppgifter. Vid fältet referens klickar väljer du namnet på den du ska radera och väljer Ta bort - Spara.
Lycka till och ha en fin dag!
Hej Tinna, det fungerar inte då det redan står rätt referens där.
Hej @JbesEnt
Då rekommenderar jag att du ringer supporten så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället.
Välkommen att kontakta supporten
Hej @JbesEnt ,
Som jag tycker mig förstått att Visma fungerar.
När det gäller referenser på kundfakturorna så sparas det senaste använda referenser.
När du därför skapar en ny kundfaktura på kund X så ändra du "vår referens" till den korrekta. Till nästa kundfaktura du skapar till samma kund X så blir det uppdaterat. Successivt blir det uppdaterat på de flesta kunder. Tyvärr blir detta nog sättet du får använda tills Visma uppdaterat någon bra funktion. Alternativt gör du nedan:
Klicka på det inringade i rött på raden "vår referens".
Klicka på en av de tidigare skapade referensnamnen som du vill ta bort, exempelvis Jörgen.
Namnet dyker då upp som vår referens med blå klickbar text. Se nedan.
När du klickat på namnet så får du upp möjligheten att ta bort referensen.
När namnet blir borttaget som referens så borde inte det dyka upp igen på kommande fakturor.
Lycka till!
Mvh Carina
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.