Trots att jag har senaste varianten av Crome installerad på både min Android telefon och min iPad så får jag felmeddelandet att de är för gamla. Även provat via Safari...samma svar. Vad göra?
Löst! Gå till lösning.
Hej @Lotsgården
Det är tyvärr svårt att avgöra orsaken här i forumet eftersom det kan bero på flera saker i just din miljö. Prova att ringa vår support på 0470-70 60 00 så kan de hjälpa dig felsöka vidare.
Hej Tinna,
Jag skulle tippa på att problemet ligger på er sida. Jag fick också upp den här varningen. Jag kör visserligen Firefox, som inte är listat som en supportad webbläsare, men det vore helt bisarrt så jag kommer anta att det är ett förbiseende.
Jag har samma problem på min iPad. Senaste operativsystemet och Chrome.
Ruta försvinner efter ett par minuter. Irriterande!
Kent J.
Tyvärr har jag inte samma lycka på min nya Ipad. Och trycker man på det som man tror är länkar till uppdateringarna händer ingen ting!!
Hej @Lotsgården
Då ringer du supporten på 0470-70 60 00 så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället.
Välkommen!
Ringde supporten och deras förslag till lösning var att kontakta min IT-leverantör= den jag köpt Ipaden av. Nu är det ju så att både den 4 v gamla med senaste uppdateringarna i och den 5-6 år gamla Ipaden ( även den med senaste uppdateringarna) visar samma felmeddelande. Dock kommer jag in via Windows-dator o Android-enhet. Känns som om problemet ligger hos er och ert samspel med Apple enheter.
Det är nog bara att gilla läget och inse att Spiris inte har någon seriös lösning på iPad problemet. Funkar på min MacMini, iPhone men inte iPad. Dock förvinner meddelandet på iPad efter ett par minuter. Spiris kanske inte ens har en egen IT-avdelning.
Hej @Lotsgården
Tack för att du beskriver situationen så tydligt – jag förstår att det är frustrerande när problemet uppstår på flera iPads men inte på andra enheter.
Vi tar alltid synpunkter kring olika plattformar på allvar och vidarebefordrar sådana observationer till våra tekniker, så att vi kan undersöka om något påverkar användningen på Apple-enheter.
Som supporten nämnt är nästa steg att din IT-leverantör tittar på saken, eftersom de kan felsöka direkt på dina Apple-enheter och se om det handlar om inställningar, nätverk eller något annat som ligger bakom. Mer än så kan jag inte tipsa om eller göra här i forumet.
Hoppas det löser sig snabbt, uppdatera gärna tråden om du hittar orsaken!
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.