Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Perbackman
MEDLEM

Flextids-saldo till lön 600 (timbank)

Hej.

Det företaget som jag håller på med har ingen kppling till varesig bokföringen eller till fakturering. Enbart lön och utlägg hanteras.

Vi skulle vilja ha flexsaldot till lönespecen i Lön 600.

Jag har skapat en frånvarukod och kopplat den till Löneart 4108 via "lönekod" och skapat en tidkod för uppräkning av flex och kopplat den till löneart 4112 oxå via lönekod.

Är det rätt metod?

Man skulle kunna tänka sig att Spiris Tid själv kunde beräkna flextiden genom att man anger fler dagstimmar än 8. Går det?

eller måste man registrera rader för både +tiden och -tiden i Spiris tid för att överflyttningen till Lön 600 ska fungera??

Eller?? finns det ett annat sätt?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Perbackman 

I Tid finns idag ingen funktion för att hantera flextid utan systemet hanterar endast ett allmänt tidssaldo.

Det innebär att en ökning eller minskning av tidssaldot i Tid inte automatiskt påverkar de kompletterande lönearter ni har skapat i Lön 600 för flex (oavsett om ni kopplar via lönekod). På samma sätt kommer justeringar av exempelvis kompsaldo i Lön 600 inte att uppdatera tidssaldot i Tid.

Förhoppningsvis ger detta klarhet kring hur systemen fungerar och vad som är möjligt i dagsläget.

Lycka till med ert fortsatta arbete och ha en fin dag!