Jag skulle behöva ändra lite i tidsregistreringarna (håller på att byta till att registrera timmarna i tid & projektplanering), hur ångrar jag den export som redan gjorts till spiris lön?
Hej @FredrikLundgren
Det går tyvärr inte att ”ångra” en redan gjord export av löneunderlaget.
Hur du ska göra nu beror på vad som hänt efter exporten:
Om du har exporterat från Tid & Projekthantering men ännu inte importerat filen i Spiris Lön:
Då kan du göra dina justeringar i tidsregistreringarna och därefter skapa en ny export. Den nya exporten ersätter då den tidigare.
Om exporten redan har importerats i Spiris Lön:
Då behöver du antingen ta bort lönekörningen och skapa en ny, eller säkerställa att samma underlag inte importeras igen så att det inte blir dubletter.
Gör alltså klart ändringarna i Tid & Projekthantering först och se sedan till att rätt underlag används i Spiris Lön.
Vill du att vi tittar på det tillsammans så ring oss på 0470-70 60 00.
Välkommen!
Jag kunde inte vänta så jag ringde igår och fick svar i telefon. Jag har gjort lönekörningen men stämplingarna ligger ju i kalendern nu. Så jag skall ta bort stämplingarna och sen köra en ny lönekörning helt enkelt. Hoppas det funkar fint, återkommer 😃
Hej @FredrikLundgren
När det är brådskande är supporten snabbast på att hjälpa, så vad bra att du ringde. Skönt att höra att du fick hjälp, och tack för att du återkopplade.
Ha en fin kväll!
Ifall nån får samma problem så måste man ändra schemat på alla anställda. I tid & projekt skall det vara "inget schema" och i lön skall det vara "oregelbundet schema" på alla. Då kom alla timmar osv med i lönekörningen. Som tur är så verkar allt man importerat försvinna från kalendern i lön när man tar bort lönekörningen, annars hade det varit lite bökigt. Men nu vet vi hur vi ska göra till nästa gång och allt verkar funka som det ska.
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.