Hej,
I och med att ni började ta betalt för revisorsinloggning och 3,5 per faktura så valde ni även att skicka pappersfakturor till några av våra kunder.
Efter första fakturan ändrade jag alla inställningar i byråstöd och på kunden så att vi, byrån skulle vara fakturamottagare och betala för detta.
Det funkade tydligen inte - nu har ni skickat en till faktura till kunden och lagt på er admin avgift på 75 kr då ni älskar att jobba med papper.
HUR ändrar jag så att vi får fakturorna elektroniskt framöver till byrån och inte till kunden?
Löst! Gå till lösning.
Hej @Jonny Boström MoveByNumbers
Det här är tyvärr inget vi kan felsöka eller ändra via forumet. För att kunna se varför fakturan fortfarande skickas till kunden och säkerställa att den i stället går elektroniskt till er på byrån framöver behöver vi gå igenom inställningarna tillsammans.
Kontakta vår support på 0470‑70 60 00, gärna nu vid 9 när vi öppnar, så hjälper vi dig att reda ut det.
Jag förstår att ni inte kan felsöka via forumet - jag skrev här för att:
1) ni har ingen support eller ärendehantering via mail och allt måste gå via telefon. Vi som jobbar med redovisning har inte tid att sitta i era telefonköer hela dagarna.
2) Det här borde vara en vanlig fråga ni får nu när ni har slagit på betalning på många saker och skickar fakturor till många som tidigare inte har fått fakturor.
Hade väntat mig svar typ:
1) Se tilll att ni har elektroniska dokument aktiverade
2) se till att det är rätt huvudkontakt
3) se över samarbetet - vem står som fakturamottagare.
Får prova att ringa närmare sommaren när jag har tid.
Mvh
Jonny
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.