avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

K3 komponentindelning i not och i bilaga

Rebecka Forsberg
CONTENT PRODUCER

Svar: K3 komponentindelning i not och i bilaga

Hej @kkarlback ! Tack för dina frågor
Tyvärr går det inte att lägga till fler rader, utan det går på en och samma procentsats. Skulle du vilja förklara lite närmare kring vilka delar du önskar precisera i avskrivningsprocenten?

Vi har ingen bilaga specifikt för komponentavskrivning, men däremot kan du använda dig av bilagan anläggningstillgångar - specifikation. Vad vill du att bilagan ska innehålla? Vilket program använder du som stöd för anläggningsregister? Utifrån det kan jag ge dig vidare vägledning!

Önskar dig en fin helg!

// Rebecka, Visma Spcs

kkarlback
MEDLEM

K3 komponentindelning i not och i bilaga

Ska göra ett K3-bokslut i Skatt & bokslut pro och försöker få in de olika avskrivningsprocenten under not 1 samt en text om komponentindelning. Hur lägger man till flera rader för byggnad med olika procent under "Redovisnings- och värderingsprinciper"?

Letar också efter en bilaga för komponentavskrivningar.

Någon som kan hjälpa mig?

Rebecka Forsberg
CONTENT PRODUCER

Svar: K3 komponentindelning i not och i bilaga

Hej @kkarlback ! Tack för dina frågor
Tyvärr går det inte att lägga till fler rader, utan det går på en och samma procentsats. Skulle du vilja förklara lite närmare kring vilka delar du önskar precisera i avskrivningsprocenten?

Vi har ingen bilaga specifikt för komponentavskrivning, men däremot kan du använda dig av bilagan anläggningstillgångar - specifikation. Vad vill du att bilagan ska innehålla? Vilket program använder du som stöd för anläggningsregister? Utifrån det kan jag ge dig vidare vägledning!

Önskar dig en fin helg!

// Rebecka, Visma Spcs