Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
JennyGranberg
MEDLEM

Ny kund - måste jag ange dennes bankkonto?

Har lagt upp ny kund i byråstöd, och valt Bokföring & Fakturering Byråtillgång eftersom han inte vill ha tillgång till Spiris. När jag nu ska lägga in hans filer måste jag regga företaget igen, och måste därtill regga  hans bankkonto och bank. Varför? Jag gör bara bokslutet, och eftersom jag byter program vill jag få med mig historiken och lägga in de gamla SIE-filerna. 

Tänker jag helt fel? Ska jag bara välja Skatt & Bokslut?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @JennyGranberg 

Det stämmer – om du endast ska arbeta med Skatt & Bokslut och vill läsa in historiska SIE-filer behöver du inte ange några bankuppgifter. Bankuppgifter efterfrågas främst om du väljer "Bokföring & Fakturering" (även som byråtillgång), eftersom dessa delar av systemet hanterar betalningar och bankavstämningar där kontoinformation krävs.

Om du däremot väljer"Endast Skatt & Bokslut för kunden kan du läsa in SIE-filer utan att registrera bankuppgifter. Det låter alltså som att du tänker helt rätt – välj bara Skatt & Bokslut för detta behov. Om ni i framtiden behöver arbeta med bokföring och fakturering går det att komplettera med bankuppgifterna vid det tillfället.

Har du några ytterligare frågor så ring oss på 0470 - 70 60 00