Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jocke - JP Ekonomiservice
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Uppdatera pris för enskild tidsregistrering

Går det att välja ett separat pris direkt när man gör tidsregistrering i Byråstöd?
Ex om jag gör en uppdrag efter arbetstid och enligt uppdragsbrevet om uppdrag utförs utanför ordinarie arbetstid så ska det läggas på 100% på priset.
I detta fallet registrerar jag tid som vanligt. Men jag ser inte vart jag skulle kunna justera priset för just denna tidsregistrering förrän vid själva faktureringen, då finns ju stor risk att man tappat detta och missar det mot kunden om någon annan medarbetare fakturerar som inte är medveten om att jobbet skedde på övertid.
Att bara öka fakturerbar tid blir ju inte riktigt rätt heller. 

Saknar Timpris: där jag registrerar tider som dyker upp om man skickar fakturaunderlaget sen vid faktureringen.

JockeJPEkonomiservice_0-1784618710617.png

// Jocke - JP Ekonomiservice
1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Jocke - JP Ekonomiservice 

Tack för att du hörde av dig och beskrev hur ni arbetar!

Just nu går det tyvärr inte att sätta ett separat timpris direkt på en enskild tidsregistrering i Byråstöd. Vi förstår verkligen att detta behövs – exempelvis vid arbete utanför ordinarie arbetstid – och vi har tagit vidare din feedback som ett förbättringsförslag.

Så här kan ni göra idag:
Gäller det tid som ska faktureras utöver ett fastpris eller transaktionspris väljer ni alternativet ”Fakturera tid utöver fastpris/antal transaktioner” när ni registrerar tiden. Tiden blir då en timdebitering baserad på kundens prislista.

I dagsläget finns tyvärr inga andra vägar att ändra timpriset direkt på den enskilda registreringen före fakturering.

Glad sommar!