Statusen "inskickad till bolagsverkets eget utrymme för signering av fastställelseintyget" ligger oförändrad sedan ett halvt dygn. Hur lång tid ska det ta? Inget mail kommer från bolagsverket till den som ska signera. Och när han loggar in på bolagsverket ser han ingenting där. Är det något fel från min sida? Ska jag skicka in på nytt?
Visma Bokslut 2026.0
Digital Årsredovisning räkenskapsår 2025
Att statusen ”Inskickad till Bolagsverkets eget utrymme för signering av fastställelseintyget” ligger kvar en tid kan ibland bero på fördröjningar hos Bolagsverket. Vanligtvis brukar dock den som ska signera få ett mejl relativt snabbt och även se ärendet när man loggar in hos Bolagsverket. Om inget mejl har kommit och inget syns vid inloggning efter ett halvt dygn, kan det vara bra att inte skicka in på nytt direkt, utan först kontrollera att allt är korrekt i programmet.
Eftersom båda dina frågor kräver att man tittar på inställningar och innehåll i just ditt bokslut, rekommenderar jag att du kontaktar vår support på 0470‑70 60 00, så kan vi gå igenom detta tillsammans och hjälpa dig vidare.
Hej Tinna. Lördag 2026-02-14 cirka 15.00 skickades den in till bolagsverkets egna utrymme, vilket bekräftades i Visma Bokslut.
Sen hände inget.
Plötsligt på tisdagen 2026-02-17 cirka 15.00 rasslade det till i mailkorgen hos den som skulle signera och då låg även fastställelseintyget klar för signering på Bolagsverket.
Så nu är allt klart. Men jag undrar ju var allt hade "fastnat", om det var i Visma Bokslut eller om det var på Bolagsverket...
Tack i alla fall för din respons.
Skönt att det löste sig och tack snälla för att du hörde av dig 🌟
Ha en fin eftermiddag!
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.