Tanken är att börja flytta allt från Fortnox till Spiris efter helgen. Vill behålla alla verifikationserier m.m. och har inte integration modulen i Fortnox. Så det får bli en manuell flytt istället.
Finns det någon bra guide i vilken ordning jag ska ställa in allt innan jag importerar SIE filer m.m.
Antar att ända sättet att migrera utan Fortnox integration är att göra allt manuellt 🙂
Men tacksam för tips som kan underlätta detta för mig. Trevligt med ett hjälpforum på detta sätt. Det har ni gjort bra.
Trevlig påsk!
Är det till Bokföring & Fakturering du ska exportera?
Mvh Lena
Varför tog du bort svaret? Fick det via mail i alla fall. Men bra tips att fixa alla inställningar först innan man importerar. Vill ju köra sama serier som jag hade innan på Fortnox så får trixa in det.
Jo, jag gjorde en beskrivning som tillhör programmet Bokföring och Fakturering (tidigare eEkonomi) och såg att tråden låg under Visma Administration. Har du köpt Administration eller Bokföring och Fakturering?
Byta till Visma Administration?
Mvh Lena
De gamla programmen går väl inte att köpa längre "Visma Administration" för oss som bara kör vårt eget lilla AB. Kan förstå att man köper Visma Administration 2000 om man är en byrå dock 🙂
Tittar även på Odoo men det är mycket teknik man måste få till. Får se om det går 🙂 Men lär ju sluta med Spiris hehe
Om du har kundnumret kvar, har du möjlighet att köpa Administration. Vilken Admin har ni haft tidigare?
Har inget kundnummer, har bara kört Fortnox innan för mitt företag. Men jag har hjälp kunder med IT-support för Visma Administration 500. Har för mig att den hade att ganska ok pris.
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.