- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Differens från tidigare bokslut
Hej!
Jag bokför åt elevkåren på min skola och när jag jämför 1930 kontot som är det enda kontot vi använder och bankkontot så har det bokförts in för mycket pengar. Sedan när jag kollade tillbaka så hittar jag att felet kommer från två verifikationer från föregående bokslut (2023) där för mycket pengar bokfördes i samband att den som satt och bokförde det året skulle föra in en övrig intäkt. Nu när jag väl ska göra bokslutet 2024 så stämmer 1930 kontot inte överens med den faktiska summan som finns på bankkontot. Finns det något sätt att lösa detta?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej
Enklaste sättet för att inte påverka 2023 års bokslut är att ni manuellt vänder bort de två verifikationerna i 2024.
med det menar jag att du bokför två likadana händelser i 2024 men där du vänder på debet och kredit.
/Joachim
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Påverkar inte det årets bokslut fel och inte representerar de faktiska siffrorna?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej
Det stämmer att det kommer påverka 2024 års resultat men då man inte skall ändra på avslutade år så har ni inte så mycket annat att välja på för att få det totalt sett rätt.
/Joachim