Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

epkulse
MEDLEM

Import från Swedbank till Spiris ger diff mellan 1930 och bankkontot

Vi är en förening som bla hyr ut utrustning till våra medlemmar och får många Swishbetalningar dagligen. När vi importerar csv-filen från banken och jämför saldo efter att vi bokfört så uppstår "alltid" en diff mellan bankkontots saldo (Swedbank) och 1930. Diffen är olika efter varje import, trots att vi har följt samtliga transaktioner och att de matchar kontot och bokföringen. Vår fundering kring detta är att det kan bero på hur Spiris hanterar transaktionsdatum och bokföringsdatum på nåt sätt... Vid de olika importerna kan diffen vara 1 500:- till nu senast 650:-...
Tyvärr ger detta dåligt intryck av hur systemet funkar då vi inte vet att vi kan lita på saldot i Spiris... Lyckligtvis är saldot hittills högra på banken....

Är detta en känd brist?
Dessutom har vår kassör konstant problem att importera CSV-filen från Swedbank till Spiris, medan det funkar felfritt för mig som ordf, med undantag för vissa problem på helgerna då ni uppenbarligen har något slags serverfel som ännu inte verkar löst...

1 SVAR 1
Joachim E
MODERATOR

Hej

Det låter märkligt. Jag jobbar själv aktivt med import av CSV filer till boköring och fakturering och har själv aldrig stött på detta problemet. Så svårt att ge ett svar på vad som kan orsaka detta. Det enda jag kan komma på är att datumintervallet vid exporten ev kan vara fel. med det menar jag att om man först importerat en fil från Januari till 1 augusti så måste nästa fil som tas ut vara från 2/8.

Rekommenderar att du ringer in till vår programsupport på 0470 - 70 62 00 med denna frågan.

/Joachim