Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

L Pacioli
UTFORSKARE

Periodisering av kontorshyra

Hej,

 

Önskar guidning i hur utföra en periodisering av kontorskostnader. 
Vi betalar kvartalsvis och önskar lägga ut det per månad.

 

Har via konsult förstått som att en skall använda

2440 - lev.skulder

2641 - deb ingånde moms

1710 - förutbetalda hyreskostnader

5011 - Hyra för kontorslokaler (på både debet och kredit)

 

Blir nedan sätt korrekt? eller blir det dubbelt på 5011 i nuvarande upplägg?

 

ps. skall 'vilande ingående moms' användas eller är det valbart? mot vilken bakgrund isf?

 

Tack så hjärtligt!

 

Screenshot 2025-11-11 at 02.31.12.pngScreenshot 2025-11-11 at 02.29.31.pngScreenshot 2025-11-11 at 02.29.37.png

1 SVAR 1
L Pacioli
UTFORSKARE

Yttermera, kan nedan extra kostnader som uppstår för Coworking-kontoret även de hanteras på 5011, fast då utan att periodiseras.

  • Hyra att mötesrum - betalas månatligen
  • Kostnader för utskrifter - betalas månatligen
  • Installation av kodlås till vår dörr - engångskostnad (Visma tipsade om 6991 - Övriga externa kostnader, avdragsgilla), eller skall även den på 5011?

 

Tack igen!