Hej!
Jag har en enskild firma, och har sålt varor på en mässa i Norge (till privatpersoner). Jag besökte tullen, och exporterade varorna ut från Sverige och importerade in dem i Norge. Där fick jag också betala 25% moms på hela värdet av mina varor.
Nu undrar jag hur den betalda momsen ska bokföras?
Själva försäljningen är ju försäljning av varor utanför EU, men ska detta bokföras som momsfri försäljning (har tullpapper och speditörsfaktura som underlag)? För jag ska väl inte betala 25% svensk moms också?
Hur ska den norska momsen bokföras? Har fått kvitto från tullen.
Ha det fint!
Med vänlig hälsning,
Anna