Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Regind
MEDLEM

Differens 4 625 kr efter övergång till Spiris – påverkar bokslut 2025

Hej!

Jag behöver hjälp att förstå en differens på 4 625 kr.

Årsredovisningen för 2024 är korrekt upprättad och inlämnad till Bolagsverket, men den gjordes i min tidigare redovisningskonsults bokföringsprogram.

Inför bokslutet för 2025 har jag gjort bokföringen själv i Spiris. Då upptäckte jag att årets resultat hade bokförts två gånger. Detta har nu korrigerats tillsammans med supporten genom verifikationerna A935 och A936.

Det vi redan har kontrollerat är:

att årets resultat inte längre är dubbelbokat,

att leverantörsfakturorna från Digital Friskvård Värmland är korrekt bokförda och betalda,

att kreditfakturan och betalningarna är korrekt matchade,

att konto 4600 och 2440 verkar stämma.

Problemet är att:

Årets bokförda resultat: 206 059,93 kr – detta är det korrekta resultatet som finns i den fastställda årsredovisningen och som är inlämnat till Bolagsverket.

Beräknat resultat i Spiris: 210 684,93 kr

Differensen är alltså 4 625 kr, vilket hindrar mig från att färdigställa bokslutet för 2025.

Mitt företag är Hammarö Fysioterapi AB och Digital Friskvård Värmland är en underleverantör som fakturerat 4 625 kr per månad under 2024.

Kan ni hjälpa mig att identifiera vilken bokföringspost som orsakar differensen på 4 625 kr och varför Spiris beräknar ett annat resultat än det fastställda resultatet för 2024?

0 SVAR 0