Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
byggspektra
MEDLEM

Från vismalön 300 till Spiris

Hej, har inte gjort detta på ett tag och därför glömt hur man för över lönekörning till eekonomi för matchning. 

5 SVAR 5
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hejsan! 

Tack för din fråga. 

Ja det är inte alltid helt självklart men det ska vi såklart reda ut. Jag tolkar dig som att du vill föra över ditt bokföringsunderlag till Bokföring & Fakturering (tidigare eEkonomi) och sedan matcha den mot din bankhändelse. Då gör du såhär:

1. Exportera ut bokföringsunderlaget från Visma Lön 300. Gå via Lönekörningar - klicka på rätt lönekörning - Gå till utskrift/ utbetalning - Skriv ut/ skapa fil. 
2. Läs in filen till Bokföring & Fakturering. Gå via Inställningar - Import och Export - Import och export av bokföringsdata. 
3. Nu är lönekörningen bokförd i programmet. Har du en bankhändelse via Kassa och Bank kan du nu matcha denna mot händelsen. 
4. Gå till Kassa och Bank och välj upp din utbetalning. Här kan du välja bokföringshändelse Importerade verifikationer att matcha mot. 

Lycka till och hör gärna av dig om fler funderingar dyker upp.
/Ebba 

Tack för svar, och det är så jag gjort och när jag går in på verifikationer så finns lönekörningen som importerad verifikat men när jag ska matcha bankhändelsen mot ver. så hittar den inte den. När jag förut jobbade med att matcha löner så var det på ett annat sätt, man förde över lönebeskedet på en annan plats i programmet men det är helt borta ur min hjärna och hon som har hjälpt mig med det svåraste är sjukskriven. Ev har jag hittat en annan person att samarbeta med men hoppades på att hitta lösningen fram till dess. 

Hej igen och bra jobbat hittills!

Dubbelkolla så att du har valt "Importerade verifikationer" när du ska matcha. 

EbbaArvn_0-1755000784980.png

Ser du fortfarande inte den så hjälper vi dig gärna över telefon istället på 0470-706 000. Detta ska vi lösa på något sätt. 😀

Lycka till!
/Ebba 

Nu har jag hittat den, fick skrolla fram på hela ver listan och hittade. Problemet var att jag inte kunde söka på själva ver nr men att jag får skriva vad det gäller och då kommer det upp. Men har för mig att jag vid nåt tillfälle skrivit lönekörning på söklistan och att det inte då heller dykt upp, men nu är jag osäker, kanske inte iaf 😀🤣

Härligt att höra att det löste sig! 😃

Det är bara att återkomma annars om du skulle ha fler frågor. 
Ha en fin onsdag! 
/Ebba