Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Atrix 88
UTFORSKARE

Kvarvarande semesterdagar

Hej,

Har nu slutfört Lönekörningen i april, vi har generellt semesterår och jag har inte gjort något semesterårsavslut ännu. När jag skrev ut lönebeskeden så har det lagts till 25 st semesterdagar på alla  anställda, på Tjänstemännen står det "Preliminära semesterdagar" men på de Kollektivanställda står det inte preliminära utan de tillagda dagarna ligger under "Kvarvarande semesterdagar". Det bör stå Preliminära på både Tjänstemän och Kollektivanställda innan samesterårsavslutet är gjort, vad beror detta på?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Atrix 88 

Det är möjligt att löneperioden för de kollektivanställda är inställd på mars, medan den för tjänstemännen är april. Detta kan förklara varför du inte ser "Preliminära semesterdagar" på de kollektivanställdas lönebesked, men gör det för tjänstemännen. Om löneperioden för de kollektivanställda hade varit inställd på april, precis som för tjänstemännen, skulle preliminära semesterdagar ha visats även för dem. Kontrollera löneperiodinställningarna för att säkerställa att de är konsekventa.

Om inte min teori stämmer behöver du ringa supporten för vidare felsökning.