Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ulf Jonsson
UTFORSKARE

Lönekörning med import från Resor och Utlägg Visma lön 600

Hej!

Jag har ett litet problem vid import från Resor och Utlägg.

Jag lägger in de anställda som har rapporter, i lönekörningen och hämtar in rapporterna.

MEN - på en person säger programmet att vederbörande inte finns med i lönekörningen - och det är likadant varje gång...den det gäller är också administratör och attestant i Resor och Utlägg men det ska väl inte spela någon roll? Inget jätteproblem som sagt - men om vederbörande har exempelvis 5 reseräkningar vill det ju till att hålla tungan rätt i mun när man lägger in dem manuellt 😅 Ser fram emot kommentar

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Ulf Jonsson 

Tack för att du delar med dig av problemet – och för att du alltid beskriver det så tydligt! 😊 Jag förstår att det kan bli lite pilligt när reseräkningarna behöver läggas in manuellt.

Det du beskriver kan ibland bero på att den e‑postadress som används för den anställde inte är exakt samma i både Resor & Utlägg och i Lön 600. Någon gång kan man också behöva återställa kopplingarna mellan systemen för att allt ska fungera smidigt.

Det här är dock inget vi kan lösa direkt här i forumet, utan jag rekommenderar att du ringer in till vår support på 0470-70 60 00. Då kan vi tillsammans gå igenom inställningarna och, vid behov, göra en återställning av kopplingar så att importen fungerar som den ska även för den här personen.

Ser fram emot att vi hittar en smidig lösning för dig!