Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,Ta kontakt med leverantören och tala om att du har för avsikt att dra krediten mot 2 fakturor.I programmet går du in på BETALNINGAR - UTBETALNINGPå den "lilla" fakturan på 703 kr ändrar du BELOPP ATT BETALA till 454 kronor (703-249)Markera "lilla" fakturan.Skicka filen till banken för betalning.Då bör denna faktura få statusen BETALNING PÅ VÄGDå bör du få en rest på lilla fakturan på 249 kronor.EVENTUELLT får du journalföra betalningen som gått till banken innan du kan ta hand om restbeloppet, detta är jag lite osäker på.Markera de båda debetfakturorna och kreditfakturan.Dessa bör ju nu ta ut varandra och beloppet att betala blir noll.Klicka på ÄNDRA BETALSTATUS och markera BETALDNu bör du ha "nollat ut" alla tre fakturorna och de får statusen BETALD.Davor
Hej Mikael! Ja, i dagsläget är det en begränsning på egna fält men jag tar din synpunkt vidare till vår utvecklingsavdelning. Vi kan inte flytta information från ett fält till ett annat i programmet. Eftersom du efterfrågar en rapport som inte finns i programmet får jag hänvisa dig till den rapportgeneratorn som finns i programmet under Arkiv- Mallar/Rapportgenerator - Rapportgenerator. Vill du ha hjälp med att bygga en rapport får jag hänvisa dig till våra partners. Du hittar dem här. /Elin
Hej D! Vad jag kan se har du en väldigt gammal version av programmet och ni har inget serviceavtal längre. Jag kan tipsa dig om att kontrollera nummerserien under Arkiv - Företagsunderhåll - Företagsinställningar - Nummerserie. Om det inte löser sig behöver du ett aktivt avtal för att vi ska kunna hjälpa dig vidare i programmet. Jag låter tråden ligga kvar om någon annan användare kan hjälpa dig i frågan. /Elin
Hej! Nej det finns ingen motsvarande funktion som på en kreditfaktura. Du kan ta bort antalet som står i kolumneni levererat på fakturanmen då behöver du ange summan manuellt eftersom den försvinner när du gör detta. /Elin
Hej Åsa,I kundregistret och kontaktregistret kan du markera ett antal kunder och skicka mejl eller sms, är det detta du vill göra men baserat på vad de köpt?I rapporten Artikelstatistik - kunder kan du få en lista av kunder som köpt en viss artikel under en viss period. Du kan antingen markera dessa kunder manuellt i ditt kundregister eller använda markeringshjälpen där du anger alla kundnummer separerat med kommatecken. Om det är många kunder som berörs skulle jag rekommendera att du tar hjälp av Excel/Word för att få alla kundnummer separerade av kommatecken, för att slippa knappa in dem manuellt i urvalsdialogen i markeringshjälpen.I så fall gör du följande: Välj rapporten Artikelstatistik - kunder och begränsa den till relevant artikel och perioden. Spara rapporten på fil och öppna i Excel, så får du alla kundnummer i en kolumn.I Excel, kopiera alla kundnummer i kolumnen och klistra in värdena utan formatering i Word (Välj Behåll endast text när du klistrar in).I Word, tryck Ctrl + H (eller klicka på kommandot Ersätt/Sök och ersätt). Ställ dig i första fältet och tryck på Special längst ner, välj Stycketecken. I andra fältet, skriv ett kommatecken följt av mellanslag. Tryck Ersätt alla.Resultatet blir en följd av kundnummer som du använder i markeringshjälpen.