Levscan är det sämsta som hänt mig och mitt företag (10 anställda utspridda på 3 arbetsplatser) på de 8 år som jag ansvarat för IT. Vi krånglade i nästan två år med fakturor som försvann och support som orsakade mer problem i vårt nätverk än vad de löste. Vi drog på oss betalningspåminnelser och en hel massa extra arbete för att hela tiden reda ut vad som gått fel. Uppgraderingar och nedgraderingar löste inga problem utan att nya tillkom. Vi fick t.ex. starta om vår server flera gånger i veckan (minst 30 min totalt driftstopp på företaget) eftersom Levscan skapade instabilitet i Visma Administration 1000. Ganska snart flyttade vi Visma Administration till annan server (Windows 7) för att kunna göra lite mindre smärtsamma omstarter... När de sedan hanterade en segdragen konflikt med vår IT-firma (vi hamnade i kläm) genom att under ett år stoppa huvudet i sanden så tröttnade jag till slut och avinstallerade alltihopa. Det var definitivt ett av mina bättre beslut. Sedan dess fungerar Visma Administration klockrent!! Jag hoppas och tror att Levscan fungerar bättre för andra, men jag är grovt missnöjd med hur de hanterade oss. Lösningen med Levscan: Fakturascanning hos BGC med tolkning. Fakturorna skickas som pdf (tolkning kom som xml-fil) varje natt till vår SFTP-server. Därifrån hämtade Levscan fakturorna och drog in dem för attest. Vi körde Levscan på en Windows Small Business Server 2003. Mot slutet kördes Visma på en egen maskin (Windows 7 Pro). Idag har vi kvar fakturascanning, men kör manuell attest. Det passar oss bra då det till slut visade sig att vi behövde scanningen mer än själva attestprogrammet. /Johan Hellsten