Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej hej! Då kan du skriva ut en leverantörsreskontralista. Du får välja ett reskontradatum längst upp och på så sätt får du aktuell leverantörsskuld till detta datum. Du hittar denna via Utskrifter - Reskontra Min kollega Linda tipsar om programmets automatiska avstämningsfunktion i en tidigare tråd här på forumet. Om du missat denna funktion kan du läsa mer här: Hur stämmer jag av min bokföring?
Levscan är det sämsta som hänt mig och mitt företag (10 anställda utspridda på 3 arbetsplatser) på de 8 år som jag ansvarat för IT. Vi krånglade i nästan två år med fakturor som försvann och support som orsakade mer problem i vårt nätverk än vad de löste. Vi drog på oss betalningspåminnelser och en hel massa extra arbete för att hela tiden reda ut vad som gått fel. Uppgraderingar och nedgraderingar löste inga problem utan att nya tillkom. Vi fick t.ex. starta om vår server flera gånger i veckan (minst 30 min totalt driftstopp på företaget) eftersom Levscan skapade instabilitet i Visma Administration 1000. Ganska snart flyttade vi Visma Administration till annan server (Windows 7) för att kunna göra lite mindre smärtsamma omstarter... När de sedan hanterade en segdragen konflikt med vår IT-firma (vi hamnade i kläm) genom att under ett år stoppa huvudet i sanden så tröttnade jag till slut och avinstallerade alltihopa. Det var definitivt ett av mina bättre beslut. Sedan dess fungerar Visma Administration klockrent!! Jag hoppas och tror att Levscan fungerar bättre för andra, men jag är grovt missnöjd med hur de hanterade oss. Lösningen med Levscan: Fakturascanning hos BGC med tolkning. Fakturorna skickas som pdf (tolkning kom som xml-fil) varje natt till vår SFTP-server. Därifrån hämtade Levscan fakturorna och drog in dem för attest. Vi körde Levscan på en Windows Small Business Server 2003. Mot slutet kördes Visma på en egen maskin (Windows 7 Pro). Idag har vi kvar fakturascanning, men kör manuell attest. Det passar oss bra då det till slut visade sig att vi behövde scanningen mer än själva attestprogrammet. /Johan Hellsten
Hej!Om ni inte har en redovisningskonsult som föreslår någon särskilt så finns det två kontoplaner som är framtagna för idrottsföreningar som du hittar i Visma Förening.Den ena heter RFs BAS-kontoplan och den andra heter RFs K1-kontoplan.Kontoplanen K1 används om föreningen redovisar enligt reglerna för förenklat årsbokslut./Anna
Hej! I följande hjälpavsnitt kan du läsa om hur du hanterar påminnelser i programmet: Hantera påminnelser Och nedan kan du läsa mer om räntefakturor, det finns olika inställningar för hur du kan fakturera räntan: Skapa räntefaktura Om du har fler frågor är du välkommen att återkomma till oss!
Hej hej!Om jag förstår dig rätt så räcker det att hon får verifikationerna som avserfaktura- och inbetalningsjournalerna. I så fall kan du exportera en sie-fil och skicka till henne. Det går inte att exportera själva kundfakturorna så att hon får tillgång till reskontran utan bara verifikationer.För att skapa en sie-fil med enstaka verifikationer går du via Arkiv - Export - Verifikationer. Har du olika verifikationsserier får du välja en i taget och sedan ange vilken/vilka verifikationer du vill exportera. Du startar sedan exporten och får välja var du vill spara din fil.Ni kanske är nöjda med arbetssättet ni har idag men jag tänkte passa på att tipsa om vårt program Visma eEkonomi som jag tror skulle kunna passa er. Detta är ett program som man använder på webben, vilket innebär att ni kan arbeta i samma företag var ni än befinner er så länge ni har tillgång till Internet. Jag ber gärna en kollega ta kontakt med dig om du vill ha lite mer information om detta. Bara återkom här i så fall.