Hej! Det låter som att du har bra koll på hur du ska hantera dina leverantörsfakturor och övriga inköp! Vad det gäller din första fråga så är svaret ja, det finns två vägar för att registrera betalning på en faktura. Antingen genom att registrera den direkt på fakturan som du gör eller gå via Kassa- och bankhändelser. Vad det gäller din andra fråga så är svaret också ja, det går kanon att hantera det på det viset som du gör. Alternativet är precis som du skriver att scanna kvittot med hjälp av appen Visma Scanner och som du sedan kan utgå från när du bokför. Jag skulle dock vilja slå ett slag för Kassa- och bankhändelser, det är ändå på något vis hjärtat i programmet. Det finns möjligheten att köra igång en bankkoppling vilket gör det möjligt för dig att få in dina transaktioner från banken i ordning som du sedan bokför utifrån, matchar mot fakturor, kopplar mot kvitton osv. Du kan läsa mer om bankkoppling här: Arbeta med bankkoppling. Vill även slå ett slag för Visma Scanner som är en supersmidig app. Läs gärna mer här: Visma Scanner. Men har du hittat ett arbetssätt som fungerar för dig så är det såklart också helt möjligt att fortsätta som du gör - du gör helt korrekt. Ha det fint! /Moa
... Visa mer