Jag fick precis upp ett meddelande som säger att automatisk bokföring kommer att kosta 3,50 kr per automatiskt bokförd faktura framgent (se bild nedan) Mig veterligen så har automatisk avläsning av bokföringsunderlag såsom pdf-dokument alltid ingått i abonnemangsavgiften vi betalar. Är det någon ny funktionalitet som tillkommit eller har ni valt att inte längre tillhandahålla den funktionaliteten som en naturlig del av abonnemangsavgiften? Om ja, varför sker det under pågående avtalsperiod och kommer ni isf. kreditera för detta bortfall av funktionalitet innevarande avtalsperiod? Om jag klickar Avbryt, då jag inte vill betala 3,50 kr då det inte framgår tydligt vad effekten av att klicka på Bokför är (kostnad för den faktura jag arbetar på, kostnad vid framtida bokföringar, möjlighet att stänga av funktionaliteten, etc.), så kan jag inte bokföra fakturan utan får upp samma meddelande gång på gång, trots att den säger att jag inte ska få det. För att komma vidare så Sparar jag utkastet. När jag går vidare till att bokföra nästa leverantörsfaktura och laddar upp fakturaunderlaget sker samma sak igen. Hur löser jag detta?
... Visa mer