Hej Lindsman!
Jag ber om ursäkt för sent svar. Vi har kikat närmre på detta och det är såhär som programmet är tänkt att fungera. Orsaken till att jag själv kunde sätta datum längre fram var för att jag hade inte påbörjat årsredovisningen.
Det går inte att sätta ett datum framåt i tiden för årsstämman, vilket är begränsat för att det är på årsstämman som bland annat resultat- och balansräkning ska fastställas i årsredovisningen. Årsredovisningen ska inte skrivas ut och lämnas in förrän årsstämman har genomförts, begränsningen finns för att säkerställa att inlämningen inte blir felaktig.
Jag förstår din tanke med att du vill göra klart årsredovisningen, hålla årsstämman och därefter lämna in årsredovisningen när styrelsen godkänt. Jag förstår därför hur du har gjort, men utifrån det jag beskrev ovan så är det inte helt korrekt. Även om du inte har för avsikt att lämna in årsredovisningen innan årsstämman så är det, som jag nämnde innan, uppgifter på årsredovisningen som ska fastställas på årsstämman innan den skrivs ut.
Jag rekommenderar att du gör så som det är tänkt för att göra det lättare för dig och inte skriva ut årsredovisningen förrän årsstämman är gjord.
Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig, om något känns oklart eller om du har andra funderingar är du självklart välkommen att återkomma.
Trevlig helg!
/Tinne
... Visa mer