2022-09-30
13:37
Hej, I samband med att man lämnar digital årsredovisning så blir det ju aktuellt att kunna signera årsredovisningen elektroniskt. Jag har sett att Visma marknadsför två signeringstjänster – Visma Sign och Visma Addo. Vad är skillnaden och varför marknadsföra två alternativ? Mvh Mats
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Annan produkt
-
Samarbetstjänster
-
Skatt & Bokslut Pro
2016-12-28
13:55
2 Gillar
Kanske felaktigt uttryckt av mig, om det är något som du köper in och säljer vidare direkt(handelsvara) eller förädlar (råvara) [kan även vara vissa tjänster] och säljer vidare så skulle jag säga att det hamnar i 4000-serien, annars så är det en övrig extern kostnad som inte ingår som en del i det du säljer och redovisas därför i 5- eller 6000-serien. Om ett fastighetsbolag exempelvis ger ut en jubileumsbok till sina kunder så skulle jag nog redovisa motsvarande kostnader i 6000-serien som marknadsföringskostnad eftersom det inte ingår i en den vara eller tjänst som företaget säljer.
... Visa mer
2016-12-28
09:44
Om bokutgivning är ditt företags huvudsakliga syfte så låter det rimligt att bokföra utgifterna i 4000-serien och sedan göra en fördelning av tryckkostnaden på det antal exemplar som framställts och vid en inventering vid årets slut justera dina varuinköp mot varulager så att varulagret motsvarar din anskaffningskostnad för kvarvarande exemplar.
... Visa mer
2016-11-21
22:35
Har också noterat detta. Ställ in din önskade layout i företagsinställningar och gör ett utkast till en faktura som du sedan väljer att skriva ut som PDF (alltså inte att bokföra) föra att kontrollera att det ser ok ut innan du gör en skarp faktura med din nya mall. Du kommer visserligen inte få med något fakturanummer längst upp eller i den gråa rutan längst ner till vänster.
... Visa mer