2025-07-02
08:20
1Gilla
Hej @HH-Evda
När det uppstår skillnader mellan lagersaldo och disponibelt saldo (t.ex. när lagersaldo visar 0 och disponibelt saldo visar 1 eller 2), rekommenderar vi att du gör följande:
Kontrollera företagets databas:
Detta steg uppdaterar eventuella olikheter i företagets data och kan i många fall avhjälpa problem med lagersaldon.
Du kan läsa mer om detta under hjälpavsnittet “Kontrollera företagets databas”.
Säkerhetskopiera!
Innan du gör några större kontroller eller ändringar i företagets databas rekommenderar vi starkt att du tar en säkerhetskopia. På så sätt har du alltid möjlighet att återställa informationen om något skulle gå fel.
Kontrollera lagertransaktioner:
Om lagersaldot fortfarande inte stämmer efter databaskontrollen, gå in på fliken Spårning och välj Transaktioner på berörd artikel. Kontrollräkna alla transaktioner och jämför med informationen på fliken Lager. Om du har många transaktioner kan du skriva ut dessa via Utskrifter – Lager – Lagertransaktioner, och välja “Transaktion per artikel” med urval på aktuell artikel.
Rätta felaktiga lager:
Om du hittar felaktigheter i lagersaldot efter ovanstående steg kan du behöva rätta detta. Mer information om hur du gör detta hittar du i hjälpavsnittet Rätta felaktigt lager.
Saknar du någon information, eller stöter på problem längs vägen, är du självklart varmt välkommen att ringa vår support.
Lycka till med felsökningen!
... Visa mer
2025-02-17
17:55
Hej @HH-Evda
Hade jag haft möjlighet hade jag gärna hjälpt dig men detta är ingenting vi har någon information om i forumet utan du behöver börja med att ställa frågan till din leverantör av tredjepartslösningen. Om de inte kan hjälpa dig med din fråga behöver de kontakta vår api-support.
Hoppas det löser sig och att du får en fin kväll!
... Visa mer
2024-12-06
10:41
Då blir det att ringa supporten.... Mina idéer är slut tyvärr 😢 //Davor P
... Visa mer
2024-09-19
11:28
Hej @HH-Evda
Detta låter som om du har aktiverat Behörighetskontrollen i programmet. Gör så att du slår en signal till supporten då detta inte är något vi kan lösa via forumet. Välkommen att kontakta supporten. /Tinna
... Visa mer
2024-04-05
12:25
1Gilla
Ok jag förstår och bra att du har koll på den biten. Men gör så att du slår en signal till supporten mest för att säkerställa så vi inte missar något. De har kluriga lösningar på det mesta 🙂
/Tinna
... Visa mer
2024-02-01
14:29
@HH-Evda Skönt att det löste sig och tack för att du återkopplade till mig.
Ha det fint
/Tinna
... Visa mer