Kompletterande svar/åsikt från en f.d. samfällighetsföreningsordförande (det var en munfull det...). Och med ursäkt om du har full koll på detta redan. Jag tolkar det som att du har flera, delvis överlappande, önskemål. 1. Medlemsregister (register över fastigheter som är medlemmar i samfälligheten). 2. Faktura-adressregister, vart avierna för respektive medlems (fastighets) avgift skall skickas. 3. Adressregister på alla fastighetsägare. Skulle jag vilja påstå att du i Visma eEkonomi idag kan lösa 1. och 2., helt enligt förslagen från @Tinna Gunnarsson. Tyvärr kan du inte med 100% säkerhet hantera 3. Eftersom du bara kan ha en faktueringsadress och en leveransadress så fungerar det inte om det finns mer än två delägare av en medlemsfastighet. Enbart för faktuering behöver man lite krasst bara ha koll på adressen till en av ägarna, de är alla solidariskt ansvarig för att betala medlemmens/fastighetens avgift. (Min icke-jurist-utbildade tolkning.) Å andra sidan så vill man ha ett komplett ägarregister; dels för att kunna hantera om inte utsedd fakturamottagare kan nås men också för att hantera andelsräkning på årsmöten/stämmor. Och där räcker inte eEkonomi till idag.
... Visa mer