Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
(uppdaterad av Hanna Bergqvist CONTENT PRODUCER ‎2025-05-26 10:55 )
  • 0 Svar
  • 2 gilla
  • 8534 Visningar

Bokföring & Fakturering+ är för dig som hanterar större mängder och vill jobba mer automatiserat.

Masshantera och uppdatera kunder, leverantörer, artiklar och projekt


För att spara tid kan du massuppdatera dina kunder, leverantörer, artiklar och projekt. Under respektive register finns kryssrutor och en knapp för att hantera flera samtidigt.

Du kan även markera flera leverantörsfakturautkast under Inköp - Leverantörsfakturor och fliken Utkast för att hantera dessa samtidigt och välja flera fakturor av samma typ när det är dags att matcha en banktransaktion under Kassa- och bankhändelser.

 

Arbeta med prislista, prisomräkning och rabattavtal

 

Du kan använda flera prislistor i olika valutor kopplade till kunderna och har möjlighet att göra en prisomräkning på en eller flera artiklar på prislistorna.

 

Du skapar nya prislistor under Inställningar – Försäljningsprislistor. Listorna kopplar du sedan till dina kunder i kundregistret, antingen via Redigera eller via Hantera flera kunder. Priserna kan uppdateras från artikelregistret eller direkt från en prislista.

Prisomräkningen når du via Åtgärder på den prislista där du önskar uppdatera med nya priser. Steg för steg går du igenom förutsättningarna för omräkningen vad gäller urval av artiklar och på vilket sätt priset ska förändras.


Under Inställningar - Rabattavtal kan du skapa rabattavtal på valda artikelgrupper och/eller enskilda artiklar. Rabattavtalet lägger du sedan in på en kund för att ge rabatten när du skapar dina offerter, ordrar och kundfakturor.

För att skapa ett nytt rabattavtal kan du antingen välja knappen Nytt rabattavtal eller kopiera ett befintligt rabattavtal genom att välja det och sedan välja Åtgärder - Kopiera.

 

Skicka inkommande utkast automatiskt för attest 

De utkast som tas emot som e-fakturor eller från en tredje part kan skickas automatiskt för godkännande. Det innebär att du kan hoppa över steget där den mottagna fakturan hamnar under Utkast med statusen Pågående och du manuellt behöver skicka iväg den för attest. Är alla obligatoriska uppgifter på fakturan tillgängliga får fakturan statusen Klar för attest direkt och attestansvarig får direkt en notis i appen eller i webbläsaren.

 

Inställningen gör du på leverantören. Du bockar bara i rutan Skicka fakturor automatiskt för attest.

Fler funktioner

 

Försäljning

  • Enkel navigering mellan utkast under Kundfakturor, Leverantörsfakturor, Offert & Order
  • Periodisera kundfakturor
  • Periodisera vilande moms på kundfakturor
  • Lägg till flera referenser till samma kund på kundkortet, offert, order eller faktura
  • Samlingsfakturera med tillvalet Offert/Order

Inköp

  • Enkel navigering mellan utkast under Kundfakturor, Leverantörsfakturor, Offert & Order
  • Koppla bokföringsförslag till en leverantörer
  • Periodisera leverantörsfakturor
  • Periodisera vilande moms på leverantörsfakturor

Bokföring

  • Stjärnmarkera dina oftast använda rapporter för att nå dem snabbt

 Inställningar

 

Tjänster