Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jo, eftersom skulder minskar i debet och fordringar i kredit så kan man boka dem mot varandra. För du menar att företaget är skyldig pengar och företaget harsen skickat en faktura till ägaren?
Hej @KatjaL Tack för att du kontaktar oss. Detta är endast en kontroll, behöver inte vara något fel men programmet tycker att det avviker och vill att du ska kontrollera ska kontrollera på INK2R fältet 3.8. Du får även en hänvisning att dessa kostnader eventuellt även ska redovisas på blankett INK2 under 1.4 samt på INK2S under 4.21. Om du vet att det du har bokfört är korrekt kan du bortse från meddelandet. Kontrollera att knappen "Lämna in" som du ser på fliken inlämning är grön. Lycka till och ha en fortsatt fin dag /Tinna
Hej @Fd medlem! I och med att det inte vill fungera för dig så behöver du ta kontakt med mina duktiga kollegor på supporten, så får ni kika tillsammans på vad som kan vara tokigt. Återkoppla gärna i tråden när det löst sig för dig så vi ser att du har fått hjälp. /Tinne
Hej @Charlotta B Törnquist Välkommen som ny forummedlem. Det framgår inte vilket bokföringsprogram läser du in filen från men våra program följer SIE-gruppens standard och på deras hemsida kan du läsa om vilka program som räknas som "godkända program". För att en SIE-fil ska kunna importeras i våra program ska den vara av formatet SI eller SE samt innehålla 4-siffriga bokföringskonton. Notera att Visma eEkonomi Smart inte stöder kontoklass 9 (9xxx). Om dina uppgifter innehåller konton från kontoklass 9 måste du flytta dessa verifikationer till en annan kontoklass innan du gör en export. Kontona i kontoklass 9 kan sedan raderas från filen genom att du öppnar filen i Anteckningar och raderar dem. Om SIE-filen innehåller kontoklass 9 kan den inte importeras till Visma eEkonomi Smart. Återkom gärna med lite mer information eller ring till vår support så hjälper vi dig gärna. Ha en fin dag /Tinna
Hej @Fd medlem! Hur har du försökt lägga in detta i programmet? Har du ex. gjort en manuell verifikation eller har du gjort på något annat sätt? Du kan lägga in beloppen på 1930 och 2010 under räkenskapsåret som Ingående balans under Inställningar - Räkenskapsår och IB. Detta förutsätter dock att det är ert första år då man endast kan lägga in ingående balans på det första året i programmet. När det första räkenskapsår är avslutat och det är dags att skapa ytterligare ett år, förs de utgående balanserna för det första året automatiskt över till nästa räkenskapsår som ingående balanser. Om det inte är ert första räkenskapsåret så tänker jag att du gärna får ta kontakt med mina kollegor på supporten, då de har möjlighet att koppla upp sig och kika på detta tillsammans med dig i realtid. Önskar dig en fin dag! /Tinne
Awesome