Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tyvärr så går det inte att skriva en minusrad just på rotfakturor. Men det går att använda rabattrutan på materialraden så jag tipsar att använda den i alla fall och kanske ta med en textruta om du vill vara lite extra tydlig.Tänk på att aldrig ge mer rabatt än inköpskostnaden för om skatteverket gör en granskning så kommer de inte godkänna att rabatten bara ligger på materialet. Du bör vara beredd på att visa skatteverket att du trots rabatten ligger plus på materialet.MvhLovisa
Hej!I aktiebolag bokförs insättningen på 1630. I enskild firma mot eget kapital, förslagsvis 2012, då man inte bokför skattekontot i enskilda firman.Med vänlig hälsningLovisa
Om du gör så som du skriver, du vill skapa en leverantörsfaktura, då ska den ju bokföras kredit 2440. Ett bättre alternativ för detta är att du bokför uttaget direkt när det är gjort från bankkontot genom att matcha den bankhändelsen mot avin och konto 6570.
Hej igen! Du skulle kunna gå via Kassa och bankhändelser här. Välj Skattekontot under Konto - Ny skattehändelse - fyll i datum (samma datum som fakturan registrerades som betad), lägg in beloppet med Pengar in - Lägg till. Byt sedantill Företagskontotvid Konto - Ny bankhändelse - skapa en exakt likadan händelse som du precis gjort påskattekontot men välj Pengar ut. Denna händelse kan du sedan Matcha - välj bokföringshändelsen Överföring mellan egna bankkonton - välj Skattekontot som konto - lägg en passande beskrivning ochvälj skattehändelsen du precis skapat som bankhändelse - Bokför. Då skapas en verifikation som krediterar konto 1930 och debiterar konto 1630. Känns något oklart får du gärna återkomma! 🙂 /My
Tack för detta snabba svar! Du rättade ut något frågetecken för mig.MVHGunilla
Awesome