Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Om du är debiterad moms anser säljaren dig som privatperson och du har därmed inte avdragsrätt för moms. Orsaken är förmodligen att du inte har angett ditt VAT-nummer till säljaren. Om du har betalat 100 kr + 20% moms = 120kr så får du ange 120 kr som kostnad och beräkna eu-momsen (25% svensk moms) på den summan, dvs 30 kr.
Hej Helena,Ja precis, det stämmer att du kan starta det nya året och fakturera med mera innan du låst det tidigare året.Gå gärna tillBokföring - Årsavstämningoch gör checklistan innan du påbörjar arbetet med bokslutet.Om du inte redan har aktiverat tillägget för Deklaration vill jag rekommendera det. Tillägget hjälper dig att göra deklarationsarbetet och sammanställer filer som ska in till Skatteverket.Du kan aktivera det direkt via programmet underAppar och tillval.Gott nytt år!/Sofia
Hej Robert!Det låter som att det rört ihop sig lite ja. Vi har öppet på vår chatt nu i mellandagarna men från den andra januari har vi öppet både på telefon och chatt.Välkommen att kontakta oss så ska din fråga redas ut 🙂Gott nytt år!
Javisst ska jag göra det.Om jag tex går in på bokföring/verifikationer och tittar på en verifikations kopplade bild, så är bilden iggandes och jag vill ha den ståendes, så den går läsa korrekt.(Bilden är inläst via visma scanner med mobilen förresten)Jag trycker på "rotera"-knappen och bilden vänder sig. Om jag därefter trycker på pil höger (det är 2 bilder kopplade till verifikationen), så ser jag nästa bild. Om jag trycker en gång till, så ser jag återigen bild 1 (som jag roterade rätt), men som nu är liggande igen och inte alls som jag ville ha den. Rotationen sparas alltså inte permanent när jag gör det här..Det går att återskapa felet gång på gång.Om jag istället roterar bilden i menyn "Bildunderlag" under "Inköp" så behålls roteringen med bilderna där och även i verifikationen.Det går alltså att göra via en annan meny, men det vore skönt om buggen blir löst, så rotera-knappen även fungerar i verifikationsvisningsläget./Johan
Hej Stall Win,Det låter onekligen konstigt. Kan du använda 2641 någon annanstans eller saknas det även under andra menyer i programmet?Gå tillInställningar - Kontoplan -sök på 2641. Är det aktivt eller inaktivt?Klicka påRedigeraoch bocka i rutan för Aktiv om den är urbockad. Avsluta med Spara.Om det är aktivt överallt och det går att använda på andra ställen i programmet, vänligen skicka skärmdump på där du är nu och markera var du inte hittar kontot./Sofia
Awesome