Vi skulle vilja att det automatiskt skulle gå iväg ett mail/sms t.ex. 5 år efter vi varit hos dom med ett meddelande att det nu har gått så och så lång tid sedan vårat besök och att det kanske är dags för våra tjänster igen. Pratade med support och det gick inte att ordna i dagsläget.
Förstår att det är lite på gränsen till marknadsföring så gränsen är kanske lite luddig men eftersom man ändå har ett kundregister i Visma så känns det ju onödigt att köpa in ett program där man måste skriva in alla kunduppgifter en gång till. Bara en idé...
Hej
Jag undrar om ovanstående gäller fortfarande? Vi har Spiris Bokföring och Administration i vår förening. Jag skulle vilja göra utskick av e-post (även utan faktura) till våra medlemmar. Jag kan filtrera som det anges ovan, och få fram de medlemmar det gäller, men jag hittar inte "knappen Skapa sms eller Skapa e-post ".
Vänliga hälsningar Michael
Hej @Berg Hem
Tråden du har hittat är över 11 år gammal och hänvisar till funktioner som fanns då. Informationen är därför inte längre aktuell, varken för Visma Administration eller för Spiris Bokföring & Fakturering. Vi kommer också att arkivera tråden inom kort för att undvika missförstånd.
I Spiris Bokföring & Fakturering finns det i dagsläget ingen funktion för att skapa och skicka meddelanden till kunder eller medlemmar utan att samtidigt skicka en faktura.
Ett möjligt alternativ skulle kunna vara att du skapa en mejllista i ditt mejlprogram och skicka informationen därifrån.
Ha en fin eftermiddag!
Tack Tinna
Jag misstänkte det. Ja, exportera adresserna från kundlistan är det jag gjort, och det funkar ju.
Vänliga hälsningar Michael
Ps. Kul att testa Forumet! Smidigt att få mail-avisering när nytt inlägg finns att läsa. Tack!
Härligt att du hittade ett bra sätt som funkade - du är alltid välkommen tillbaka till forumet. 🌻
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.