Skulle vilja kunna ändra raden Frakt i beställningsbekräftelsen som skickas till kund vid beställning. Vi kan av olika skäl inte ange någon exakt fraktkostnad då vi säljer buskar och fruktträd och vikten varierar på dessa, ex ett träd väger mycket mer än en bärbuske tex och vikten kan variera över tid. Vore bra om man istället för en summa kunde skriva nåt ex "Tillkommer" som det är nu står det 0 och en del kunder blir upprörda eftersom vi lägger på frakt på fakturan. Alt vore att kunna dölja raden "Frakt" Vi upplyser kunden om att frakt tillkommer på beställningen, detta står bla i köpvillkoren som kunden får godkänna innan beställningen går igenom. Det står också på första sidan i webbshopen men inte alla uppmärksammar detta.
Hur löser vi detta?
Hej @Ulla-Britt F
Förstår att det i ditt fall inte är optimalt att ha en exakt fraktkostnad och det går säkert att lösa genom att göra någon form av malländring. Vi har samlat ett hjälpavsnitt med de vanligaste malländringarna som beskriver hur du gör. Blir det för svårt kan supporten hjälpa dig att boka en tid med någon av våra specialister som säkert kan hjälpa dig.
Om denna malländring är mer omfattande än så kan du även få hjälp av en partner till oss.
Ett annat alternativ som är enkelt att lösa är om du lägger in en textrad med informationen på fakturan. Det gör du via Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Försäljning - Dokumenttexter.
Hoppas något av tipsen funkar för dig och att du får en härlig växtsommar!
Det är inte i mallarna jag behöver ändra det är webbshopens orderbekräftelse som behöver ändras, se bild
Det ska inte stå 0 i frakt, behöver skriva " Tillkommer" eller nåt annat lämpligt, eller helt enkelt dölja raden Frakt, är det möjligt? Trots att vi skriver att frakt tillkommer på flera ställen, bla i köpvillkoren så missuppfattar en del kunder detta. Vi är just nu anmälda till ARN för det här.
Ulla-Britt
Hej @Ulla-Britt F
Åh förlåt då missförstod jag dig. När det kommer till frågor rörande webshop så har vi ingen möjlighet att besvara dem här i forumet så slå en signal till supporten så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället.
Finns det nån mailadress till supporten, vill gärna visa en bild på hur det ser ut så är det lättare att förklara sen vid telefonsamtalet.
Hej!
Tyvärr har vi ingen mejladress till supporten utan det är telefon som är vår kontaktväg. Supporten har möjlighet att koppla upp sig mot din skärm och titta tillsammans med dig om de bedömer att det behövs, så du behöver inte förbereda med någon bild innan. 😃
Ha en fin eftermiddag så hoppas jag att det löser sig snabbt.
/Ebba
Nu har jag suttit i telefonkö till "supporten " i 40 minuter, ganska irriterande att sitta vid datorn och vänta, jag jobbar ute så att ni ringer upp mig är inte aktuellt. Har ej datorn med mig då. Finns det verkligen inget annat sätt att komma i kontakt med support för webbshopen?? vi har haft mailkontakt förut med någon i supporten angående ett fel i webbshopen som orsakades av en uppdatering hos er, kan vi kontakta någon i den gruppen? Väldigt dålig support det här tycker jag. vår mail är info@granna-vaxter.se
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.