Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Hyacinth
UTFORSKARE

Blev utan förvarning tvungen att byta lösenord

Hej, möjligtvis skriver jag det här meddelandet i fel forum nu, jag tycker sidan har blivit svårnavigerad.

I går arbetade jag i Lön 600. Då jag skulle synkronisera, fick jag meddelande att mitt användarnamn eller lösenord var fel. Jag ringde supporten, som påstod att mitt system inte såg er webbsida som betrodd. Jag tog kontakt med vårt support, som felsökte länge och väl. Till slut provade jag att påstå att jag hade glömt lösenordet (vilket jag inte hade) och fick ange ett nytt (nu mycket längre än tidigare) lösenord. Då fungerade det! Ska man inte få en förvarning innan man blir tvungen att byta lösenord?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Hyacinth 

Tack för att du beskriver vad som hände. Jag förstår att det blev frustrerande, särskilt när felmeddelandet gav intrycket att användarnamnet eller lösenordet var fel.

Det supporten beskrev var att Lön 600 inte kunde upprätta en godkänd anslutning till vår webbtjänst. I sådana fall kan systemet visa meddelandet att användarnamn eller lösenord är fel, även om uppgifterna i sig är korrekta. Att det fungerade efter att lösenordet återställdes innebär därför inte nödvändigtvis att du hade angett fel lösenord – återställningen kan även ha uppdaterat eller återaktiverat inloggningen.

Det här var alltså inte ett planerat lösenordsbyte som du skulle ha fått en förvarning om, utan en säkerhets- eller autentiseringskontroll som inte gick igenom. Därför skickades inte heller någon avisering i förväg. Det längre lösenordet beror på våra aktuella säkerhetskrav.

Vi beklagar att detta inte framgick tydligare och att du behövde kontakta supporten för att komma vidare.