Hej,
Fick äntligen tummen ur och gjorde en uppdatering till version 2025.01. Upptäckte dock genast en bugg.
Jag filtrerar mina kundfakturor efter ett specifikt datum(tex 2025-09-09) för att kunna ta kopior på dem vid skapandet av nya fakturor. Tidigare när jag tagit en kopia så har jag kommit in i den nya fakturan (2026-06-25) och kunnat göra de uppdateringar som behövs för att sedan gå ut i listläget igen och kopiera nästa faktura.
Nu när jag försöker göra samma sak så skapas en ny faktura, men jag kommer inte in i den utan hamnar i den sista fakturan i listläget på datum 2025-09-09. Väldigt irriterande och tidskrävande. Är det något ni kan åtgärda till nästa version? Ett annat önskemål hade varit att bokföringskontona på en faktura ligger kvar även om man byter kund.
// Cecilia
Hej @Sjölander
Vill bara att du ska veta att vi har sett din forumtråd och skickat den vidare detta internt och återkommer till dig när vi har mer info i ärendet.
//Tinna
Hej @Sjölander!
Tack för ditt tålamod medan vi har undersökt det här närmare.
Jag har nu fått svar från våra utvecklare, och de bekräftar att det du beskriver mycket riktigt är en bugg i version 2025.01. Det är vidarebefordrat till rätt team, men i dagsläget har vi tyvärr ingen tidsplan för när en fix är på plats.
Förstår verkligen att det här stör arbetsflödet och blir tidskrävande, särskilt när du hanterar många fakturor. Stort tack för att du tog dig tid att rapportera det till oss!
Jag tar självklart även med mig ditt önskemål om att bokföringskonton ska ligga kvar vid byte av kund på en faktura.
Ha en fortsatt fin dag!
/Tinna
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.