Var kan jag lägga in företagets EORI-nummer?
Administration 2000.
Hej @Annika36
Visma Administration 2000 har inget särskilt fält för EORI‑nummer. Kan du beskriva lite mer var i programmet du vill lägga in eller visa numret, till exempel i företagsuppgifter eller på ett dokument?
Återkom gärna med lite mer information så hjälper vi dig.
Hej
Gärna i företagsinställningar men framför allt i exportfakturor. Det är ganska fullt på de tre textraderna så där får det inte plats.
Överhuvudtaget skulle jag vilja ha en "anteckningsruta" för företaget där jag kan lägga in diverse "nummer" från olika myndigheter som vi måste hålla reda på.
Hej @Annika36
Tack för ditt förtydligande!
I dagsläget finns det tyvärr ingen generell anteckningsruta under just företagsinställningarna för att spara den typen av myndighetsnummer.
(Ett litet tips i sidospår är att det finns en anteckningsruta under Grunduppgifter inne på varje specifik kund och leverantör. De är dock helt interna och följer inte med ut på själva utskriften, men kan vara bra för att hålla koll på interna noteringar).
Eftersom dina textrader redan är fulla och det viktigaste är att EORI-numret faktiskt kommer med på dina exportfakturor, så är den absolut bästa lösningen att göra en mallanpassning. Genom att justera fakturamallen kan man lägga in numret som ett fast fält så att det alltid hamnar på rätt plats på dina dokument.
För att få detta fixat vill jag varmt rekommendera att du kontaktar vår konsult Marcus Genestig. Han är expert på den här typen av anpassningar. Du kan boka en tid med honom genom att skicka ett mejl till:
markus.genestig@hightower.nu
Ha en fin eftermiddag!
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.