Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
Jeanette8
UTFORSKARE

Fellista momskontroll

Hej,

Jag undrar vad det är för fel när jag ska skriva ut momskontroll. Får ut en fellista att momsrapportkoden har ändrats sedan förra året, men när jag kontrollerar kontona finns alla koder där. Samma iår som förra året.

Antal varningar är i dag 370 st!

Är detta något fel i programmet? Jag kan gå vidare och kontrollera momsen men det är irriterande att behöva få upp alla dessa varningar.

5 SVAR 5
LW -60
UTFORSKARE

Hejsan!

Det finns många momskoder och det låter oroande att du har 370 varningar.

För att lättare kunna hjälpa dig, vore det bra ifall du kunde posta två skärmdumpar.

Jag utgår ifrån att du använder Visma Administration i och med att frågan är postad här, och då behöver jag:

1. en skärmdump på momskontrollen där alla varningar finns
  2. en skärmdump som är tagen när du klickat in dig på ett av verifikaten som det är fel på.
  3. berätta också vad för verksamhet du bedriver, så jag kan jämföra med skärmdump nr 2

Är det så, att du inte har möjlighet till en skärmdump, kan vi ta ett Google Meet-möte i eftermiddag, inte nu. Jag får besök strax. Jag kan då skicka dig en länk till mötet till det här forumet.

Mvh Lena

Jag har inga felaktiga verifikat.

Det är bara momsrapportkoden som programmet påstår är fel, när jag kontrollerar koden på bokföringskontot så är den korrekt precis samma som förra bokföringsåret. (bytte till nytt år 20250501)

Klickar jag mig förbi rapporten om fel så får jag en helt korrekt momsrapport.

Blir momsrapporten fel, behöver den rättas till.

Jag vill inte gissa vilka konton du använder och jag vill inte gissa vilka momskoder dessa konton har.

Jag har krav på mig själv att åstadkomma ett korrekt svar på din fråga och ställer därför motfrågor jag anser jag behöver få svar på.

Mvh Lena

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej @Jeanette8!

Tack för att du hör av dig. Förstår att detta är väldigt frustrerande och skapar onödig oro. Detta var faktiskt ett fel vi hade i version 2024.0. Om du uppdaterar ditt program till senaste version så försvinner dessa varningar. 

Tack för ditt tålamod hittills och ha en fin eftermiddag! 😊☀️
/Ebba 

Ah, där ser man!

Ja, det är viktigt att ha programvaran uppdaterad, som sagt.