Hej. En kund till mig väljer nu att gå över från Visma Administration 1000 till Fortnox. Visst är det så att kundreskontra inte kan föras över till nya bokföringsprogrammet? Problemet i detta fall är att kundreskontran består av nästan 200 obetalda kundfakturor... som vi får stora problem att hantera när eventuella kundbetalningar kommer in.
Dessutom vill inte kunden göra en total import av allt pga att man vill "Starta om på nytt" och inte ha med sig gamla inaktuella kunder och gamla inaktuella leverantörer in i det nya programmet. Annars hade kanske även det gamla kundreskontrat kunnat importeras till det nya systemet? Eller...?
(Sorry Visma, men jag har flera kunder där vi fortsätter med Visma Administration).
Du bör vända dig till Fortnox om detta. Visma/Spiris har nog inte någon idé om hur Fortnox hanterar detta på optimalt sätt.
Håll hårt i Visma Admin och tänk över hur perfekt det är att slippa vara beroende av internet jämt och att slippa det aber som följer när molnservrarna går ner p g a hackning.
Mvh Lena
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.