Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Inloggning första gången

Hej, 
En av våra nya medarbetare har inte fått mejl för att aktivera sin profil/konto och kan inte stämpla/registrera sin tid. Kan man skicka ut ett nytt mejl till personen även om det är samma mejladress? 

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Emil Sekelskifte 

Om en ny användare inte får något e-postmeddelande vid aktivering, eller efter att ha begärt ett nytt lösenord, kan du börja med att kontrollera att e-postadressen är korrekt och att mejlet inte har hamnat i användarens skräppost.

Om användaren fortfarande inte hittar e-postmeddelandet kan du kontakta vår support.

Christel9
UTFORSKARE

@Tinna Gunnarsson Kan det inte vara så att personen haft kopplingen tidigare, och då går inget mail ut? Något jag funderat på. Eller går det alltid ut mail om man kopplar på någon på nytt efter att de varit frånkopplade?

Min lösning brukar då vara att de får gå via hemsidan och använda glömt lösenord, så de får en ny koppling.

Men vi som "skapar" starten av kopplingen, vet ju inte riktigt allt som händer efter det, om den anställde inte återkommer.

Hej @Christel9 

Ja, det kan vara så att personen har haft ett konto sedan tidigare. Om användaren redan har ett aktivt inloggningskonto skickas normalt inget nytt aktiveringsmejl när personen kopplas till företaget igen – det behöver alltså inte vara samma företag som användaren varit kopplad till tidigare.

I det läget kan användaren i stället gå till inloggningssidan och välja Glömt lösenord för att få hjälp att komma åt sitt konto. Kontrollera även att mejladressen är korrekt och att meddelandet inte har hamnat i skräpposten.

Om mejlet ändå inte kommer fram kan vår support kontrollera om adressen är blockerad för utskick eller om det finns någon annan anledning till att användaren inte får mejlet, och hjälpa till vidare.

Hoppas detta hjälper!

Tyvärr fungerar det inte att skicka till adressen, inget mejl i varken i spam eller vanlig. 
Får helt enkelt be medarbetaren skapa en ny adress som vi kan använda. 
Tack för bra tips. 

Hej igen @Emil Sekelskifte 

Om du inte pratat med mina kollegor på supporten så ring oss på 0470-70 60 00 så ska vi verkligen försöka hjälpa dig!  Supporten kan i sina loggar se lite mer än vad du och jag kan se. Förhoppningsvis går det att lösa utan att du behöver skapa ny epostadress.