Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lenasekonomi
MEDLEM

Kolumninställningar faktura

Hej,

Jag skulle så innerligt vilja kunna välja kolumninställningar när jag skapar en faktura i Administration 1000. Har inte en enda kund som använder ordernr, täckningsbidrag TG och en massa andra. OM jag inte får ta bort dem skulle jag i alla fall vilja kunna ändra ordning på dem så jag slipper se dem....

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Lenasekonomi 

Tack för ditt inlägg. Jag förstår verkligen din önskan – när man sitter och skapar många fakturor vill man ha en så ren och smidig vy som möjligt. Då kan kolumner man aldrig använder kännas som onödigt "brus".

Det korta svaret är tyvärr att det i dagsläget inte är möjligt att flytta, ändra ordning på, eller dölja standardkolumnerna (som TG och Ordernr) i registreringsfönstret när du skapar en faktura i Visma Administration 1000. 

Arbetsbilden där inne är standardiserad och layouten är fastlåst i programmet.

Det är dock viktigt att poängtera att dessa fält bara syns för dig när du jobbar i programmet. Dina kunder kommer aldrig att se de tomma fälten på sin färdiga pdf-faktura, så länge de inte är aktivt tillagda i din utskriftsmall.

Jag förstår att det inte var det svaret du hoppades på idag, men jag hoppas att det ändå känns som en liten tröst att det inte påverkar dina kunders upplevelse.

Ha en fin dag!