Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Weronica1
MEDLEM

Leverantörsregister som fil pdf

Hej jag önskar få hjälp med hur jag kan ladda ner en pdf eller xls för våra leverantörer?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Weronica1 

Du kan inte exportera hela registret i sin helhet men du kan ladda ner rapporten Leverantör m adress, övr uppgifter, filutskrift så får du med dig en hel del uppgifter och den rapporten går även fint att ta ut i Excelformat. I instruktionen Läs in flera rapporter finns länkar till exakt hur du går tillväga. 

Hoppas detta hjälper dig! 

Hej Tiina

Tack för ditt svar, men hur finner jag denna rapport. Rapportgenerator, men sen finner jag inte dessa val. Tacksam för utförligare beskrivning. Behöver få med org nr samt senaste registrerade lev faktura o Leverantörens namn. 

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Weronica1 

Det finns två smidiga sätt att få ut en lista över era leverantörer, beroende på vilket format och innehåll du behöver:

Via leverantörslistan

Stå i leverantörslistan, högerklicka och välj Kopiera/exportera tabellinnehåll. Där kan du exportera listan, till exempel till Excel eller XML, och även välja att få med alla kolumner som finns tillgängliga i listläget.

Via rapport

Du kan också använda rapporten Leverantör m adress, övr uppgifter, filutskrift.

Den laddas in via Arkiv Mallar/RapportgeneratorLäs in rapport, välj katalogen SpcsRapp och importera rapporten. Därefter hittar du den under Utskrifter Inlästa/Skapade.

I länken jag skickade i mitt första svar finns fler tips och tydliga steg-för-steg‑beskrivningar.

Sammanfattningsvis: behöver du en snabb och flexibel export rekommenderar vi leverantörslistan, medan rapporten passar bra om du vill ha en mer formaterad utskrift.

Annars är du varmt välkommen att ringa oss på 0470‑70 60 00, så hjälps vi åt! 😊