Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Gunilla65
MEDLEM

Mail till referensen på ordererkännande mm

Hej! Vi använder Visma Admin 2000 och brukar maila beställningar, offerter, ordererkännande mm. Vi har kunnat maila till den som står som referens på aktuell beställning osv. Dvs inte referensen som står på kundkortet utan på det aktuella dokumentet. Nu plötsligt har den funktionen försvunnit och jag minns inte hur jag gjorde för att få till detta. Hur gör man? Var ska jag göra korrigering/inställning för att mail ska skickas till referensen?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Gunilla65 

För att lägga upp nya referenser eller ändra på befintliga:

Försäljning - Kontakter eller Inköp - Kontakter.

För beställningar:

Gå till bestställningen och ställ dig i fältet "Er referens".
Om det redan står något i fältet, sudda ut det och ställ dig sedan i listan längst ut till höger.
Välj referensen som önskas.

För Offert/Order:

Gå först in under Försäljning - Kunder och öppna kunden.
Ställ dig på flik 3. E-post per dokument. På Offert/Order, i kolumnen "Använd", välj här "Er referens".
Skapa sedan Offerten eller ordern, alternativt öppna befintliga.
I fältet "Er referens" kan du  plocka upp vilken referens du vill ha för aktuellt fält.

Hoppas detta hjälper dig och annars är du välkommen att ringa oss på 0470-70 60 00 så kan vi kolla på det tillsammans. 

Hej! Vet inte om jag förklarade dåligt eller om jag misstolkar ditt svar. Vi vet hur vi lägger upp nya referenser, men problemet är att när vi mailar ex.vis ett ordererkännande så vill vi att mailadressen till referensen på ordern ska komma upp automatiskt. Inte referensen på kundkortet. 

Hej @Gunilla65 

Vi testade detta hos oss och fick det att funka. Gör så att du ringer in till supporten på 0470-70 60 00 så undviker vi missförstånd och hjälper dig. 

Välkommen att kontakta supporten,