Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

grimjack
MEDLEM

Specificera olika momssats på fakturan?

Jag har problem med att mina fakturamallar visar felaktig momsats.

Vilken funktion/kod ska jag använda för att returnera just den aktuella momsatsen som används i fakturan?

Alltså plockar 12% och visar som momssats om det är sådana artiklar i fakturan.

Det är ju orimligt att jag ska behöva ha olika mallar för olika artiklar och växla manuellt mellan dem vid fakturering.

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @grimjack 

Du ska självklart kunna ha en mall som hanterar olika momssatser. Här finns en lista över de olika fakturamallarna som du har att välja på samt en beskrivning av vad de innebär. Antar att du har temat Silver och då bör Faktura Silver Standard funka bra - den specar momssatserna. 

Före 2013 hade mallarna temat Vit och då hette den bästa mallen Faktura vit Momsspec. 

Hör av dig så jag vet att du löst det! 

Hej!

Jag är främst ute efter aktuell kod/funktion för att kunna lägga in i mina befintliga mallar.

När jag tittar på Faktura Silver Standard i editorn så är sektionen för momsspecifikationer ett gytter av rutor ovanpå varandra som, antar jag, visas i fakturan "vid behov"

Utöver att det är ledsamt arbete att anpassa nya mallar från scratch, så har jag har inget direkt behov av en mall för olika momssatser etc i samma faktura.

Hej @grimjack 

Jag förstår fullt ut att det känns omständligt att behöva utgå från en ny standardmall och anpassa den från grunden. Du har dessutom helt rätt i din observation av Faktura Silver Standard i editorn – anledningen till att det ser ut som ett gytter av rutor är just för att fälten är villkorsstyrda och koden är uppsatt för att de endast ska synas vid behov på den färdiga fakturan.

När det gäller att ta fram den specifika koden eller funktionen för att lyfta in i dina egna, befintliga mallar är det tyvärr inget vi kan bistå med här i forumet. Anpassning, kodning och felsökning i egendesignade mallar faller utanför ramen för vårt ordinarie supportavtal, varför vi inte har möjlighet att ge den typen av teknisk detaljsupport.

Om du vill slippa bygga om en standardmall och istället vill ha hjälp att få in exakt rätt kod i din nuvarande mall, rekommenderar jag att du tar kontakt med en av våra expertpartners. Du kan nå Markus Genestig via mejl på markus.genestig@hightower.nu, han har stenkoll på kodningen och kan hjälpa dig att få mallen precis som du vill ha den.

Önskar dig en fin fortsatt vecka!