Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lenasekonomi
MEDLEM

Stänga av Digitala fakturor & dokument

Hej på er!

Jag har den senaste tiden startat flera företag i Administration 1000. Utan att jag har valt det är digitala fakturor och dokument aktiverat och går ej att stänga av. Blir tokig på alla påminnelser om ta emot fakturor i Kivra etc. Varför finns det ingen gällande instruktion för att stänga eller går det inte att stänga av? Helt sinnessjukt att behöva få alla dessa pop-up meddelande när jag bokför Agda 82 års skogsfastighet. 

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Lenasekonomi 

Jag förstår att det kan upplevas störande med påminnelserna.

I Visma Administration 1000 ingår tjänsten Digitala fakturor och dokument och den visas därför i nya företag. Den behöver däremot inte användas om man inte vill.

För att slippa aviseringarna kan du gå till Arkiv Inställningar Företagsinställningar Mina tjänster och öppna Digitala fakturor och dokument. Där kan du välja att inte aktivera tjänsten. Om den redan har aktiverats kan den även avslutas via Mina tjänster när du är inloggad på spiris.se. Supporten hjälper dig om det krånglar. 

När tjänsten inte är aktiv ska du inte heller få upp påminnelser om att ta emot digitala fakturor eller Kivra.

Och vad bra att det fungerar att skriva i forumet igen! 

Lenasekonomi
MEDLEM

Tjänsten är alltid aktiverad när man skapar nya företag nu. Och jag kan inte logga in på Mina Tjänster om kunden inte har någon inloggning där. Helt makalöst att ni automatiskt lägger upp en tjänst, men om man inte vill ha den ska man registrera sig för att avaktivera den? Och i värsta fall om någon hade tjänsten för längesedan då ska jag ha en blankett som firmatecknare ska skriva under för att ta bort. Så märkligt att ni kan automatiskt aktivera tjänsten utan att kunden ber om det men det ska vara många gånger krångligare att ta bort den.

Och nej - det är likadant fortfarande, jag kan skriva här men inte i övriga frågor - precis som det var när jag först ringde in om det.