Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lars-A
MEDLEM

Utvecklarpaket 2025.0

Var kan jag ladda hem utvecklarpaketet för Administration 200 version 2025.0? Versionen som ligger på webben är 2024.0 och den fungerar inte. Jag har för övrigt 2024.1 men den fungerar inte med Administration 200 version 2025.0.

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Lars-A 

Du har den senaste versionen av utvecklarpaket. Jag citerar mejlet som gått ut till den som är integrationsutvecklare:

"Det har inte gjorts några ändringar i Utvecklarpaketet sedan version 2024.0, och det kommer inte att levereras någon betaversion till version 2025.1".

Hej Tinna, tack för din återkoppling.

Problemet är att AdkOpen2 returnerar error.IRc != 0
AdkGetErrorText(...) returnerar "Versionen av API:et är äldre än versionen av Visma Administration. Uppdatera eller reparera installationen av Visma Administration."
Ni måste fixa detta och lägga upp en nya version som jag kan ladda hem. 

Hej @Lars-A 

Felmeddelandet du beskriver tyder ofta på att applikationen laddar en lokal kopia av adk.dll eller adk64.dll från en äldre version. Det kan till exempel bero på hur integrationen är byggd eller hur DLL-filerna distribueras tillsammans med applikationen.

Här i forumet har vi tyvärr inte möjlighet att besvara integrationsfrågor, utan dessa behöver ställas till vår integrationssupport på api@spiris.se, så att de kan hjälpa dig att felsöka din implementation mer i detalj.

Toppen att höra att du lyckades lösa det och tack för update! 

Om du stöter på fler liknande integrationsfrågor framöver är vår API‑support på api@spiris.se rätt väg att gå, så kan de hjälpa dig vidare.

Trevlig kväll!

Hej igen!

jag körde programmet en gång till i debbug-mode och plötsligt funkade anropet till AdkOpen2. Kollade då mappen där "reease" ligger och ser att jag hade lagt till Adk64.dll i mappen tillsammans med ee-filen för mitt program. När jag tog bort den så funkar anropet till AdkOpen2 där också. Mitt program laddar anropar en funktion som laddar dll:en från mappen där spcsadm.exe liggar men eftersom den hittade Adk64.dll i samma mapp som mitt program blev den laddad istället för den jag vile ladda.

Prombem Solved med andra ord!