Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lasse-Bengt
NY MEDLEM

Vid export/import av verifikationer följer ej dokument/sökväg med i Administration 1000

Då man skapar en verifikation och även anger en sökväg till ett dokument (exempelvis ett underlag) kommer inte dokument och sökväg med i export av verifikationen. I alla fall inte om man väljer SIE-format.
Således kommer dokument/sökväg inte heller med tillbaks om man importerar in den exporterade SIE-filen. Frågan är om det finns något sätt att exportera verifikationer och få med de dokument som är kopplade till verifikationerna eller sökvägen till dessa?
Det finns kanske något annat format än SIE-fil?

//Lasse-Bengt

1 SVAR 1
LW -60
CHAMPION

HEjsan!

SIE-filer ger rådata och ren bokföring. Däremot kan man ju  ta en backup och göra en restore. Då hänger sökvägarna med. Men det beror ju på vad du behöver göra. Bakcup och restore fungerar ju inte i samtliga fall. Allt hänger på ditt behov, ifall den operationen ska fungera.

Frågan jag behöver ställa dig i vilkaa fall du behöver jobba med exporterna och importerna av verifikaten (så jag har enklare för att förstå sammanhanget, eller hur jag ska uttrycka det).

Mvh Lena