Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

EdwinD
MEDLEM

avvikande leveransadress

Hejsan,

Kan jag exportera alla kundens avvikande leveransadresser?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @EdwinD 

Det går inte att göra en export som enbart innehåller kundernas avvikande leveransadresser. Vid export av kundregistret följer alltid samtliga fält med.

Ett alternativ är dock att arbeta via utskrifter och Excel:

Du kan ta ut utskrifterna Kundregister och Adress och telefon kunder (finns under Utskrifter Register).

Dessa kan exporteras till fil/Excel, där du sedan själv kan ta bort de kolumner som du inte vill ha med.

Det finns även en färdig rapport som inkluderar leveransadress - Kunduppgifter m leveransadress, filutskrift

Denna läser du in via Arkiv Mallar/RapportgeneratorLäs in rapport.
Klicka OK när mappen SPCSRapp visas, välj rapporten i listan och importera den.

Därefter hittar du den under Utskrifter Inlästa/skapade.

När du tar utskriften till fil/Excel kan du sedan själv välja vilka kolumner som ska sparas, till exempel endast de avvikande leveransadresserna.

Hoppas detta kan hjälpa! 

EdwinD
MEDLEM

Hej Tinna,

När jag kör på alt 1 blir det bara kundens leveransadress och inte de alternativa adresser det jag är ute efter. 

När jag tar Alt 2 saknas det rapporter hos oss. Hur kan vi får tillbaka de standard rapporter? Eller just nu bara den jag är ute efter. 

Igen, kunden lev adresser är igen problem med all avvikande leveransadresser vill jag ha, så kundens kunder.

Tack Ed

Hej @EdwinD 

Synd, jag trodde att detta skulle lösa ditt behov. Då tar vi ett nytt grepp i stället. För att säkerställa att vi guidar dig rätt och för att kunna se vilka rapporter som finns respektive saknas i ditt program, är det bäst att vi går igenom detta tillsammans.

Ring gärna supporten på 0470‑70 60 00, så hjälper vi dig vidare med rapporterna och hur du kan få fram de avvikande leveransadresserna.

Välkommen att ringa oss och trevlig helg!