Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
CW1025
UTFORSKARE

Ändra fakturadatum på redan korrigerad betalning för leverantörsfaktura

Hej!

Nu har jag klantat till det ordentligt. Lade in betalning för en lev faktura och såg att jag satt fel fakturadatum på lev.fakturan så jag i ren stress ändrade om den genom att trycka "ångra betalning", ändrade om datumet i lev fakturan, och matchade betalningen på nytt. När jag kollar igen så att allt blev rätt ser jag att ursprungsdatumet visst var korrekt i den första lev.fakturan, och att jag läst fel.. Jag behöver nu alltså korrigera om lev-fakturan igen till det datum jag hade satt först. Men systemet låter mig inte göra samma procedur (ångra betalningen) igen utan får upp följande felmeddelande:

Ett fel uppstod. Avsluta och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet.

Har testat ångra betalningen flera gånger men blir samma meddelande hela tiden.

I övrigt är förfallo- och betaldatum på lev.fakturan rätt eftersom jag matchade den genom kassa- och bankhändelser. Jag vill ju att det ska vara korrekt så hade gärna ändrat om fakturadatumet till rätt datum igen, eller kan jag lämna det såsom det är nu då jag bokför enl. kontantmetoded och redovisar per år? Tänker att det är betaldatumet som är det viktiga och det är ju korrekt.

Eller hur går jag annars vidare med att korrigera den igen?

2 SVAR 2
LW -60
UTFORSKARE

Hejsan!

• Du har fått en leverantörsfaktura
  • Du har betalat den
  • Du har matchat betalningen

Du har gjort det som åligger dig. Att det blivit fel i förlängningen med fakturadatum kvittar. 

Låt det vara

Mvh Lena

TACK, du gjorde min dag! ❤️