Hej!
Nu har jag klantat till det ordentligt. Lade in betalning för en lev faktura och såg att jag satt fel fakturadatum på lev.fakturan så jag i ren stress ändrade om den genom att trycka "ångra betalning", ändrade om datumet i lev fakturan, och matchade betalningen på nytt. När jag kollar igen så att allt blev rätt ser jag att ursprungsdatumet visst var korrekt i den första lev.fakturan, och att jag läst fel.. Jag behöver nu alltså korrigera om lev-fakturan igen till det datum jag hade satt först. Men systemet låter mig inte göra samma procedur (ångra betalningen) igen utan får upp följande felmeddelande:
Ett fel uppstod. Avsluta och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet.
Har testat ångra betalningen flera gånger men blir samma meddelande hela tiden.
I övrigt är förfallo- och betaldatum på lev.fakturan rätt eftersom jag matchade den genom kassa- och bankhändelser. Jag vill ju att det ska vara korrekt så hade gärna ändrat om fakturadatumet till rätt datum igen, eller kan jag lämna det såsom det är nu då jag bokför enl. kontantmetoded och redovisar per år? Tänker att det är betaldatumet som är det viktiga och det är ju korrekt.
Eller hur går jag annars vidare med att korrigera den igen?
Hejsan!
Du har gjort det som åligger dig. Att det blivit fel i förlängningen med fakturadatum kvittar.
Låt det vara
Mvh Lena
TACK, du gjorde min dag! ❤️
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.